“L’anada a menys” campanya d’Andorra pel Canvi (ApC)

Penjada del cartell electoral a l’inici de la campanya. Fotografia: ApC.

Una de les campanyes més fresques i creatives, centrada en el candidat i dirigida a un target massa específic. Hauria d’obrir-se a la resta de la societat procurant llançar missatges menys tècnics i no únicament preocupats en els aspectes econòmics i financers. Els manquen propostes socials i valors transversals, ja que va resultar una campanya massa racional i poc emotiva o persuasiva. Es detecta una excessiva notorietat mediàtica del cap de llista a qui va passar factura el seu comportament durant la legislatura anterior i la carència d’ancoratges territorials. L’estratègia va estar centrada en promulgar la necessitat d’una alternativa política competent i en igualar als seus dos oponents. Durant els últims dies de campanya, li va faltar insistir més en la necessitat de votar a ApC per evitar una majoria absoluta de DA. La candidatura va demostrar una gran iniciativa, va intentar posicionar-se com a líder de l’oposició assumint de facto aquest paper, malgrat que, en realitat, se situava com a tercera força política. El cap de llista, Eusebi Nomen, encara ha de lluitar contra la “xacra” de ser un nou andorrà. A més, va haver de batallar amb la pèrdua de fons més important de les quatre candidatures, cosa que va contrastar amb la potent campanya duta a terme el 2009.

  1. Pressupost global i mitjans personals (→)
  2. Fixació d’objectius i target potencial (→)
  3. Estratègia política a les llistes (→)
  4. Estratègia general de campanya (→)
  5. Discurs, propostes electorals i línies de crítica al rival (→)
  6. Estratègia comunicativa
    • lemes i eslògans  (→)
    • cartells electorals (→)
    • eines audiovisuals (espots en ràdio i televisió) (→)
    • publicitat en premsa, ràdio i Internet (→)
    • gadgets i accessoris de publicitat (→)
    • literatura de campanya (ús extern al partit) (→)
    • estratègies de publicity (→)
    • contactes directes amb els votants i succedanis (→)
    • eines 2.0 (webs, xarxes socials i altres) (→)

Anàlisi d’imatge d’Eusebi Nomen Ι Història d’Andorra pel Canvi

Tornar a “La campanya electoral anticipada” (→)

Anuncios