ApC_Lemes i eslògans de campanya

.

Andorra pel Canvi va llançar un eslògan clar, directe i universal (“Parlem de solucions”) molt en consonància amb l’estratègia general de campanya a la qual van procurar projectar-se com l’alternativa als dos favorits, proposant solucions concretes per superar la crisi. El lema es presenta sempre escrit en majúscules, sota el logotip del partit i el mateix color vermell que la “C” de “Canvi” a la capçalera sobre fons blanc. La tipografia és senzilla, prima a les lletres que expliciten el nom del partit i més gruixuda en el cas de les inicials i de l’eslògan, combinant el blau marí amb el vermell fosc. D’aquesta manera, destaca tant la “C” inicial de “Canvi” com el lema “Parlem de solucions”. Existeix una altra combinació cromàtica sobre fons blau marí; en aquest cas, es respecta el vermell i la resta de lletres passen a ser blanques.

L’eslògan condensa diversos significats importants amb els quals ApC es presentava davant la ciutadania andorrana. En primer lloc, recorda implícitament que existeix un greu problema econòmic i planteja la necessitat d’atallar la crisi a través d’una sèrie de propostes. El seu objectiu és cridar l’atenció sobre el programa de reformes que postula el partit mentre estén la mà al votant, deixant clara la seva voluntat de consultar-li i dialogar amb ell per trobar la millor manera d’afrontar la situació. Per últim, el lema és calculadament ambigu perquè es pugui interpretar de dues maneres: parlem (nosaltres amb vosaltres) incloent la societat en el seu conjunt, donant la sensació de pluralitat i de submissió a la voluntat popular; i parlem (nosaltres) personalitzat als candidats d’ApC buscant desmarcar-se del to hostil i del bloqueig parlamentari de la legislatura a través d’un missatge propositiu. En general, vindria a dir, deixem-nos d’històries i posem-nos a treballar plegats.

Totes les seves eines comunicatives (pamflets, web, programa, anuncis a la premsa, professió de fe, etc.) estan plagades d’apel·lacions directes que exhorten al ciutadà a col·laborar activament: “Vine i parlem”, “Contacta’ns”, “Parlem de solucions?”… En canvi, a la pàgina web no es van implementar eines adequades que facilitessin autènticament aquest intercanvi d’idees. No es demana explícitament el vot sinó que es llencen crides d’atenció sobre el programa, on es detallen i argumenten els motius pels quals és necessari votar al partit. En aquest sentit es troba a faltar als lemes d’ApC una vocació més emotiva i persuasiva, dirigida al pathós del votant i no tant a la seva raó.

logo apc

Tot i que no ho ha potenciat tant com a l’anterior campanya, degut a l’absència de llistes territorials, ApC no va abandonar totalment un dels eslògans “ganxo” que millor li ha funcionat per donar-se a conèixer, consistent a combinar el nom del partit amb el de la parròquia. Així Andorra pel Canvi es converteix també en Escaldes pel Canvi, Ordino pel Canvi, Sant Julià pel Canvi, etc.  

Anàlisi d’imatge d’Eusebi Nomen Ι Història d’Andorra pel Canvi

Tornar a “L’anada a menys” campanya d’ApC (→)

Anuncios