Fonts consultades

ENTREVISTES PERSONALS

Realitzades després del període electoral, entre el 4 d’abril i el 15 de maig de 2011.

-Andreu, Iago. Cap de redacció d’El Periòdic d’Andorra.

-Bertrana, Univers. Politòleg. Doctor en Teoria Política i Social per la Universitat Pompeu Fabra; director d’informatius de Ràdio Televisió Andorrana entre abril de 2007 i abril de 2009; actual responsable de comunicació de la Universitat d’Andorra.

-Bonell, Mònica. M. I. Subsíndica del Consell General durant la legislatura 2011-2015. Entrevista realitzada el juliol de 2012 amb posterioritat al lliurament de l’accèssit.

-Escoda, Antònia. Presidenta de Verds d’Andorra.

-Fuentes, Marisol. Directora de la Cadena SER-Principat d’Andorra.

-Massa, Anna. Responsable de comunicació d’Andorra pel Canvi durant la campanya.

-Mateu, Alain. Cap de campanya del Partit Socialdemòcrata.

-Palma, Xavier. Responsable de comunicació del Partit Socialdemòcrata durant la campanya.

-Rodríguez, Marc. Responsable de comunicació (consultor junior de ST!Politics) de Demòcrates per Andorra durant la campanya.

-Rodríguez, Noemí. Directora dels Serveis informatius de Cadena Pirenaica (Ràdio Valira).

-Roig, Albert. Director de l’Agència de Notícies d’Andorra (ANA).

-Roig, Xavier. Assessor de comunicació i consultor estratègic.

-Sangrà, Estanislau. Cap de campanya de Demòcrates per Andorra.

-Cap de la secció de política del Diari d’Andorra durant la campanya.

BIBLIOGRAFIA, HEMEROTECA I ESTUDIS

Atlas d’Andorra. Editat per la Conselleria d’Educació, Cultura i Joventut del Govern d’Andorra. Andorra la Vella, 1991.

-Balas Lara, Montserrat. ¿Dónde está el secreto para establecer una fluida relación con los medios de comunicación?. Abril 2010.

-Bartumeu Martínez, Isidre. Introducció al sistema constitucional del Principat d’Andorra. Premsa Andorrana. Andorra la Vella, 2010.

-Beas, Diego. La reinvención de la política. Obama, Internet y la nueva esfera pública. Ediciones Península. Barcelona, 2011.

-Berrocal, Salomé. Comunicación política en televisión y nuevos medios. Ariel. Barcelona, 2003.

-Blumler, Jay G. Tendencias de la comunicación política en las campañas electorales británicas. En Muñoz-Alonso, Alejandro; Rospir, Juan Ignacio. Democracia mediática y campañas electorales. Ariel. Barcelona, 1999. Pàgs. 111-124. ISBN 84-344-1277-2.

Bon Dia. Editat per La Veu del Poble SA. Edició en paper consultada a diari entre el 14-03-11 i el 06-04-11.

-Cazorla, Jose. Del clientelismo tradicional al clientelismo partidista. Universidad de Granada. Working paper número 55. Barcelona, 1992. (ANAR-HI)

-Campo Vidal, Manuel. ¿Por qué los españoles comunicamos tan mal?. Plaza & Janés. Barcelona.

-Conselleria d’Educació del Govern d’Andorra. L’organització política: l’Estat. Unitat didàctica de segona ensenyança d’Història, Geografia i institucions andorranes. Andorra la Vella, 1998.

-Centre de Recerca Sociològica (CRES). Institut d’Estudis Andorrans. Enquesta d’opinió política. Publicada el febrer de 2010. (ANAR-HI)

-Centre de Recerca Sociològica (CRES). Institut d’Estudis Andorrans. Enquesta d’opinió política. Publicada l’octubre de 2010. (ANAR-HI)

-Centre de Recerca Sociològica (CRES). Institut d’Estudis Andorrans. Resultats enquesta d’opinió política eleccions 2011. Publicada el març de 2011. (ANAR-HI)

Diari d’Andorra. Editat per PREMANSA. Edició en paper consultada a diari entre el 14-03-11 i el 06-04-11. (ANAR A EDICIÓ DIGITAL)

-Domenach, Jean Marie. La propagande politique. Pp. 49-76. Citat per Alejandro Pizarroso.

El Periòdic d’Andorra. Editat per Andorrana de Publicacions SA. Edició en paper consultada a diari entre el 14-03-11 i el 06-04-11. (ANAR A EDICIÓ DIGITAL)

-González Esteban, José Luis. La base electoral de Obama, redes sociales virtuales y reales: los casos de Generation Engage y Moms for Obama. Revista de la Facultat de Ciències Socials i Jurídiques d’Elx. Volum I, número 6. Març 2010. Pàgs. 131-144. ISSN:1886-6611.

-Guillamet Anton, Jordi (coord.). Nova aproximació a la història d’Andorra. Institut d’Estudis Andorrans i Govern d’Andorra. Edicions Altaïr. Març 2009.

-López, Guillermo; de la Fuente, Manuel; Álvarez Francisco. La macdonalización del periodismo y dependencia de las fuentes en los medios digitales. València, 2005.

-Maarek, Philippe J. Marketing político y comunicación. Claves para una buena información política. Paidós Comunicación. Barcelona, 1997.

-Marqués Oste, Nemesi. Les institucions públiques del Principat. Universitat d’Andorra i Fundació Crèdit Andorrà. 2005.

Més Andorra. Editat per Matèria Grisa. Edició en paper consultada a diari entre el 14-03-11 i el 06-04-11. (ANAR A EDICIÓ DIGITAL)

-Murciano, Marcial. Estructura y dinámica de la comunicación internacional. Bosch comunicación. Barcelona, 1992.

-Padró-Solanet, Albert i Cardenal Ana Sofía. Partidos y política en Internet: un análisis de los websites de los partidos políticos catalanes. Revista dels Estudis de Dret i Ciència Política de la UOC. Monogràfic “La democracia electrónica”. Número 6. SIN 1699-8154.

-Parrilla, J.A. i Marzal Canós, Jaume. Breu història d’Andorra. NONO-Art. Barcelona, 1983 i versió revisada de 1999.

-Pont Sorribes, Carles i Guillamet Lloberas, Jaume. Història de la premsa andorrana 1917-2005. Universitat Pompeu Fabra, Departament de periodisme, grup de recerca del periodisme. Publicat pel Govern d’Andorra i la Fundació Crèdit Andorrà. 2009.

-Puig, Joaquim. Imagen política, imagen pública. Unidad didáctica 5 “Líder y medios de comunicación en la sociedad de masas” del IX Màster on-line en Comunicació Política i Electoral de la Universitat Autònoma de Barcelona. 2010-2011.

-Rodríguez, Marc. La comunicación política de los tres partidos con representación parlamentaria en Andorra. 2010. Investigació realitzada amb motiu del projecte del Màster en Gestió de la Comunicació Política i Electoral de la Universitat Autònoma de Barcelona curs 2009-2010. Tutor: Joaquim Puig. Director: Pere-Oriol Costa Badía.

-Schwartzenberg, R-G. L’état espectacle. Ed. Flammarion. Paris, 1979.

-Sodaro, Michael J. Política y ciencia política. Una introducción. Mc Graw Hill. Universidad George Washington i UNED, 2006.

-Valls, Àlvar. La nova Constitució d’Andorra. Premsa Andorrana. Andorra, 1993.

-Vidal Guitart, Josep Maria. Història d’Andorra. Editorial ANTALBE. Barcelona,1984.

-Wolton, Dominique. Internet ¿y después?. Una teoría crítica de los nuevos medios de comunicación. Editorial Gedisa. Barcelona, 2000.

-VVAA (Costa, Pere Oriol; Domingo, David; Ramentol, Santiago; Roig, Xavier; Portal, Juan Miguel; Sala, Josep Maria). Cómo ganar unas elecciones. Comunicación y movilización en las campañas electorales. Paidós Comunicación. Barcelona, 2008.

TEXTS LEGALS I INFORMES JURÍDICS I ECONÒMICS

-Alcobé, Jordi. Banca Privada d’Andorra. Síntesi d’indicadors socioeconòmics d’Andorra. Informe publicat l’abril de 2011 amb dades de gener a desembre de 2010. (ANAR-HI)

-Consell General. Constitució andorrana. 1993. (ANAR-HI)

-Consell General. Reglament del Consell General de l’01-01-1994. (ANAR-HI)

Govern d’Andorra. Ministeri d’Exteriors. Estatut dels residents. (ANAR-HI)

-Oficina d’Institucions Democràtiques i Drets Humans de l’OSCE/ODIHR. Missió d’avaluació de necessitats. Principality of Andorra. Early parliamentary elections (3 April 2011). Informe realitzat entre el 21 i el 23 de març de 2011 i publicat el 30 de març. (ANAR-HI)

-Reglament que desenvolupa l’article 67 de la Llei qualificada de desenvolupament de règim electoral i referèndum. (ANAR-HI)

-TATUM. Informe de Internet en España y el mundo. Estado actual de las redes sociales en España. Maig 2011. Informe TATUM. (ANAR-HI)

-Llei qualificada 28/2007, del 22 de novembre, de modificació de la Llei qualificada de règim electoral i referèndum. (ANAR-HI)

-Llei qualificada de finançament electoral. (ANAR-HI)

-Llei de la radiodifusió i televisió pública i de creació de la societat pública Ràdio Televisió d’Andorra SA. (ANAR-HI)

HEMEROTECA DIGITAL I WEBS

Andorra pel Canvi, web oficial. (ANAR-HI)

-Andorra Telecom (STA). Els accesos a Internet via fibra óptica ja superen els d’ADSL. Publicat el 15-04-11. (ANAR-HI)

Arxiu Nacional d’Andorra, web oficial. (ANAR-HI)

-Belis, Albert. Perfils en xarxa. Publicat al Diari d’Andorra digital el 27-03-11. (ANAR-HI)

Bon Dia digital, consultat entre el 14-03-11 i el 06-04-11. (ANAR-HI)

-Bon Dia. ApC es va gastar tres vegades més que el PS a la campanya. Publicat el 02-02-10. (ANAR-HI)

-Blanco, Silvia. Los europeos no se fían de sus líderes. Publicat a El País digital el 14-03-11. (ANAR-HI)

Consell General, web oficial. (ANAR-HI)

-Costa Badía, Pere-Oriol. La utilització d’Internet per Barck Obama transforma la comunicació política. Quaderns del CAC: Internet i la comunicació electoral, número 33. Consell de l’Audiovisual de Catalunya, 2009. ISSN: 1138-9761. (ANAR-HI)

Demòcrates per Andorra, web oficial. (ANAR-HI)

Departament d’estadística del Govern andorrà, web oficial. (ANAR-HI)

Diari d’Andorra digital, consultat entre el 14-03-11 i el 06-04-11. (ANAR-HI)

-Diari d’Andorra/ANA. RTVA no oferirà espais publicitaris de pagament als partits. Publicat el 09-03-11. (ANAR-HI)

El Periòdic d’Andorra digital, consultat entre el 14-03-11 i el 06-04-11. (ANAR-HI)

Govern d’Andorra, web oficial. (ANAR-HI)

Govern d’Andorra. Eleccions Generals 2011. (ANAR-HI)

Govern d’Espanya. Ministeri de l’Interior. Consulta de resultats electorals. (ANAR-HI)

ILP per canviar la Llei electoral. Parlem-ne, blog oficial creat a l’abril del 2011. (ANAR-HI)

Institut d’Estudis Andorrans (Centre de Recerca Sociològica), web oficial. (ANAR-HI)

-Leal, José F. Los cien más ricos de España. Otras fortunas (Maria Reig). Publicat a El Magazine digital d’El Mundo (número 532) el 06-12-09. (ANAR-HI)

Més! digital, consultat entre el 14-03-11 i el 06-04-11. (ANAR-HI)

Partit Socialdemòcrata, web oficial del partit. (ANAR-HI)

Partit Socialdemòcrata, Ara Futur. Web oficial de campanya actualment tancada y no consultable en línia.

Partit Socialdemòcrata. Jaume Bartumeu, web oficial del candidat. (ANAR-HI)

-PMV. Majoria d’empleats públics a la llista del PS i d’empresaris a DA i ApC. Publicat al Diari d’Andorra digital el 25-03-2011. (ANAR-HI)

Ràdio i Televisió d’Andorra SA, web oficial. (ANAR-HI)

-Rodríguez, Marc. Nomen va facturar al Govern mig milió d’euros entre 1997 i 2005. Publicat a El Periòdic d’Andorra digital el 20-12-2010. (ANAR-HI)

Verds d’Andorra, web oficial. (ANAR-HI)

Verds d’Andorra. Espai obert 2.0, el bloc dels Verds. (ANAR-HI)

XARXES SOCIALS

Es va realitzar un seguiment diari durant la campanya dels perfils a les xarxes socials dels següents ciutadans, polítics, periodistes, mitjans de comunicació, partits i associacions.

-Agència ANA. Twitter (ANAR-HI)

-Andorra Info. Twitter (ANAR-HI)

-Andorra Opina. Twitter (ANAR-HI)

-Andorra pel Canvi.

-Andorra Verds

-Andreu, Iago. Twitter (ANAR-HI)

-Bartumeu, Jaume.

-Bertrana, Univers. Twitter (ANAR-HI)

-Bon Dia. Twitter (ANAR-HI)

-Cartes, Jan. Twitter (ANAR-HI)

-De la Casa, Ricard. Twitter (ANAR-HI)

-Cinca, Jordi. Twitter (ANAR-HI)

-Demòcrates per Andorra

-Diari d’Andorra. Twitter (ANAR-HI)

-El Periòdic d’Andorra. Twitter (ANAR-HI)

-Escoda, Antònia. Twitter (ANAR-HI)

-Fòrum Andorra. Twitter (ANAR-HI)

-Fuentes, Marisol. Twitter (ANAR-HI)

-Govern d’Andorra. Twitter (ANAR-HI)

-Goya, Ferran. Twitter (ANAR-HI)

-Guerrero, Joan Antoni (@lesmolet). Twitter actual (ANAR-HI)

-Miralles, Alfons. Twitter (ANAR-HI)

-Nomen, Eusebi

-Partit Socialdemòcrata

-Pons, Ester (La Pouns). Twitter (ANAR-HI)

-Rios, David. Twitter (ANAR-HI)

-Roca, Delfí. Twitter (ANAR-HI)

-Rodríguez, Marc. Twitter (ANAR-HI)

-Rodríguez, Noemí (Ningú és perfecte). Twitter (ANAR-HI)

-Roig, Albert (Los certales). Twitter (ANAR-HI)

-Solanelles, Toni. Twitter (ANAR-HI)

-Zúñiga, Pilar (PilarZ). Twitter (ANAR-HI)

Tornar a Investigació →

Anuncios