DA_Pressupost global i mitjans personals

Malgrat la seva incipient vida política, la coalició Demòcrates per Andorra (DA) va aconseguir reunir “uns 200.000 euros aproximadament” per gastar-los a la candidatura del challenger Antoni Martí. Segons les dades proporcionades pel coordinador de la campanya, Estanislau Sangrà, DA va posar en marxa el pressupost més potent de tots els desplegats durant aquesta convocatòria, reduint uns 93.000 euros la despesa del seu antecessor, Coalició Reformista, que va declarar 293.000 euros davant el Tribunal de Comptes el 2009. [1] La partida més elevada “es va destinar a la producció dels espots publicitaris per a la televisió”, explica Sangrà, tot lamentant que “es tracta d’un cost molt fort per a un impacte que no deixa de ser moderat” al Principat.

Sangrà, exministre liberal i un dels impulsors del Partit Reformista, va dirigir l’equip de campanya sota la figura del coordinador amb l’ajuda de diversos assessors externs d’empreses amb seu a Andorra. L’agència “Fité i Associats” es va encarregar de la publicitat, l’estudi de Pere Moles de l’apartat de disseny i “ST!Politics” va exercir les tasques de consultoria sota la prestigiosa batuta d’Àlex Terés i de l’andorrà Jordi Segarra. Sangrà no va poder quantificar exactament les persones que havien format part de l’equip de campanya com a voluntaris tot i que va explicar que “almenys una desena de persones ha treballat directament” entre les tres empreses externes i el personal de coordinació. A aquest nucli dur caldria sumar, a més, la feina directa dels propis candidats. Per tot això, la campanya de DA va ser la més sumptuosa de les quatre quant a mitjans personals i econòmics disposats tot i que Sangrà insisteix que “va voler ser austera”.

.

NOTES.

[1] Finalment, DA va declarar haver gastat 259.186 euros davant el Tribunal de Comptes a la campanya de 2011 per la qual cosa la disminució real respecte la contesa de CR el 2009 va ser d’uns 34.000 euros.

Anuncios