DA_Fixació d’objectius i target potencial

A diferència del seu principal contrincant, DA va saber adaptar els seus missatges a cada tipus de votant (target ) i connectar amb les seves necessitats de manera específica, convertint-se en una agrupació de tipus catch all. A través de la configuració de les llistes electorals i dels discursos perseguia el recolzament d’amplis sectors de centre però abastant també els votants moderats de l’esquerra i la dreta, intentant aglutinar un ampli espectre ideològic de descontents. “Demòcrates per Andorra –raona el director de l’ANA, Albert Roig– va capitalitzar el descontent de la gent després de tants anys d’inestabilitat política; també el desencant d’aquells sectors de centre que, sense ser socialdemòcrates, van creure que després de quinze anys de liberals era el moment que Bartumeu pogués demostrar les seves dots de governant; també va sumar la frustració dels propis socialdemòcrates que van quedar decepcionats amb el model autàrquic que va emprar Bartumeu al seu Govern i ha vist com la crisi s’ha aguditzat amb el pas del temps. L’assoliment de DA va ser aconseguir unir-los a tots al voltant d’un líder capaç d’il·usionar “a persones de distintes sensibilitats i d’un ampli ventall polític, des de l’esquerra fins la dreta”, conclou. El cap de redacció d’El Periòdic, Iago Andreu, també comparteix l’opinió que DA “s’ho emporta tot, des del centreesquerra fins la dreta” gràcies a un posicionament “clarament centrista” i a uns “candidats i un programa atractius pel votant natural del PS” sense témer “que cap partit amenaci al seu electorat més conservador”.

Els tres caps de cartell demòcrata van formular un significatiu gest cap a la població resident no nacionalitzada per tal de simbolitzar la necessitat de treballar plegats per sortir de la crisi. El coordinador de campanya, Estanislau Sangrà, explica que “el target potencial ha estat l’elector andorrà en el seu conjunt i sense excepcions però els missatges s’han dirigit també a la població no votant”. Antoni Martí es va referir en diverses ocasions, especialment durant les visites a cases regionals o associacions de residents, a la seva “voluntat de governar pels 70.000 residents i no només pels 20.000 votants”.

Anàlisi d’imatge d’Antoni Martí Ι Història de Demòcrates per Andorra

Tornar a “La demolidora campanya demòcrata” (→)

Anuncios