PS_Fixació d’objectius i target potencial

L’electorat natural del PS es troba fonamentalment al centreesquerra ideològic tot i que en aquestes eleccions aspirava a convèncer un ampli marge d’indecisos d’altres sensibilitats perquè li donessin una segona oportunitat com a cap de Govern. No obstant això, el PS no va realitzar una segmentació de votants en funció de les seves característiques socioculturals i econòmiques sinó que els va considerar a tots per igual sense perfilar missatges adaptats a cada grup, i sense valorar les especificitats que requerien per separat: els indecisos per ser convençuts, els addictes per reforçar el seu compromís, els addictes febles per mantenir-se fidels i els exclosos febles per ser captats.

Detectem aquí el primer gran error de plantejament. “Els missatges es van dissenyar per poder abastar tots els perfils de votants per igual, ja fossin joves, treballadors, empresaris, persones grans…”, segons explica el cap de campanya. Alain Mateu reconeix que “no s’ha implementat una bateria de missatges per assignar-los a targets concrets”.

Anàlisi d’imatge de Jaume Bartumeu Ι Història del Partit Socialdemòcrata

Tornar a “La insuficient campanya del PS” (→)

Anuncios