VA_Contactes directes amb els votants

telefon verds

Imatge distribuïda a les xarxes socials per promocionar les ‘trobades sota demanda’.

Verds d’Andorra no va fer porta a porta durant la campanya de 2011. Tampoc ho havia fet el 2009. Segons explica la presidenta del partit, Antònia Escoda, VA no suscribeix aquest mètode i, a més, no disposa de suficients recursos personals ni econòmics per afrontar-lo amb solvència. “No tenim mitjans humans per arribar a tots els votants i molt menys a tots els ciutadans”, explica. Tampoc van fer actes de campanya a totes les poblacions. La formació va tirar d’imaginació i el contacte directe amb els ciutadans el va realitzar exclusivament sota demanda. Va posar a disposició de la població un telèfon específic per sol·licitar informació i demanar cites anunciant-ho al web i als cartells electorals. No disposem d’informació sobre el número exacte de trobades que es van programar gràcies a aquesta fórmula, així que no podem valorar la repercussió de la iniciativa.

Els candidats verds van mantenir diàriament reunions de treball i trobades amb diverses associacions líders d’opinió, succedanis de contacte directe amb els votants. Es van reunir amb la confederació empresarial, l’Empresa Familiar, el col·lectiu d’Universitaris sense CASS, la Cambra de Comerç, etc. En canvi, no va visitar cap casa regional i només va assistir a una llar de jubilats a Santa Coloma.

cartell festa verda

Cartell per promocionar la ‘Festa verda’ a la UAB.

Resulta interessant que VA apadrinés una festa universitària a un conegut local de la Universitat Autònoma de Barcelona –on estudien molts andorrans– celebrada sota el lema “No més fugues de cervells. Reptes i actuacions perquè els andorrans tornem a casa”. El partit no tenia capacitat per organitzar actes populars però sí per assistir a alguns, com un recital de cançó protesta que es va celebrar durant la campanya i on va assistir un bon nombre d’integrants de la candidatura ecosocialista. Es tractava d’un acte que els significava políticament i on podien trobar un públic predisposat o favorable als seus ideals per la qual cosa seria més fàcil connectar amb ells. També s’ha de reconèixer, però, que probablement candidas i simpatitzants dels verds haguessin assistit a un concert d’aquest tipus encara que se celebrés fora del període electoral per interès propi a títol personal.

Enganxada de cartells (ANA).

L’arrencada oficial de la campanya es va iniciar amb un discret acte d’enganxada de cartells a Escaldes-Engordany que va comptar amb la presència de tots els membres de la candidatura. Unes 25 persones van participar en una espècie d’acte reivindicatiu. Després de penjar alguns pòsters a la parròquia, cadascú va recollir diversos cartells i se’ls va endur per col·locar-los a altres localitats. La festa de cloenda de campanya es va celebar en un bar del Pas de la Casa un dia abans que la resta de partits, aprofitant la presència de Jordi Guillot, senador per Barcelona i vicepresident d’Iniciativa per Catalunya-Verds. La xerrada-míting de cloenda va comptar amb una abundant presència de joves de totes les parròquies. L’última jornada de campanya, uns quants simpatitzants van seguir el debat televisat entre els quatre candidats a una sala d’un conegut hotel d’Andorra la Vella.

Anàlisi d’imatge d’Isabel Lozano Ι Història de Verds d’Andorra

Tornar a “La campanya mínima de Verds d’Andorra” (→)

Anuncios