ApC_Contactes directes amb els votants

reunió st coloma

Reunió de poble a Santa Coloma.

“El fet de no presentar llistes parroquials impossibilita destinar esforços a realitzar el porta a porta, que a Andorra continua sent molt important” així que ApC –recorda la responsable de comunicació– va fer ús dels mass media per arribar al màxim nombre de votants possible. Però no es va conformar amb això. Va aconseguir realitzar un reduït canvassing acudint a alguns centres públics com ara el servei de duanes i la seu de l’STA. Malgrat la incapacitat de fer un porta a porta a tot el país, la candidatura “va intentar apropar-se el màxim possible al ciutadà” i per això va organitzar una reunió de poble diària. Es tractava de trobades informals celebrades normalment a petits locals molt populars a cada localitat (bars, restaurants, càmpings, etc.) on s’oferia un pica-pica als assistens, mentre se’ls explicava el programa i els convidats transmetien les seves inquietuds.

nomen cafeteria

Reunió de poble a Canillo.

Aquestes reunions s’allunyaven del format de míting reduït mantingut per PS i DA a les seves reunions de poble, ja que la personalitat d’Eusebi Nomen aconseguia convertir-les en trobades dinàmiques i molt participatives, en un to quasi íntim a causa de la proximitat i al constant moviment per la sala del líder. Al final d’aquestes trobades es repartien les graneres (600 en total) per escombrar la crisi amb el logotip d’ApC. A més, durant els últims dies de campanya, la candidatura va dipositar a les bústies de totes les llars el diari Andorra Sobirana on es recollien conjuntament les dotze propostes programàtiques que la formació havia anat lliurant per entregues als diaris.

avis ordino

Trobada amb avis a Ordino.

Es va habilitar ex professo un compte de correu electrònic perquè els ciutadans enviessin qualsevol tipus de suggeriment o dubtes (tincundubte@andorrapelcanvi.com) que se sumava a l’e-mail personal del líder i al correu electrònic de premsa. Anna Massa assegura que tots van obtenir resposta en un termini màxim de 24 hores. Crida l’atenció però, que a la pàgina web no hi haguessin enllaços a la portada que facilitessin aquestes comunicacions tan destacades a la resta de documents. També es va atendre els votants a través del número telefònic publicitat a tot el material imprès i personalment a l’oficina de campanya que es va habilitar a Andorra la Vella.

Visites a treballadors al seu lloc de feina (canvassing).

D’altra banda, Nomen va destinar molt temps als succedanis de contacte directe com ara les trobades amb associacions, col·lectius i sindicats. Existia una persona a l’equip dedicada íntegrament a fer trucades diàries per concertar reunions amb aquests grups. Nomen es va reunir amb dos o tres agrupacions cada dia, principalment de tipus econòmic i social: Càritas, Cambra de Comerç, Unió Hotelera, Empresa Familiar, agències de publicitat, Associació de Bancs, sindicat d’educació confessional, etc. També es va entrevistar amb associacions de residents de diversa procedència (hindús, jueus, magrebins, musulmans, etc.). De manera intensiva durant la darrera setmana de campanya, Nomen va visitar diverses llars de jubilats oferint un berenar als ancians assistents mentre els parlava de les seves propostes. La coalició també va convocar a través de Facebook una trobada-festa amb joves a una coneguda discoteca del país on va reunir un gran nombre de persones durant la precampanya.

Enganxada de cartells (ANA).

L’inici de la campanya es va celebrar amb una gran fideuada popular a una cèntrica plaça d’Andorra la Vella després de l’acte oficial d’enganxada de cartells per les set parròquies. A ambdós esdeveniments van acudir tots els membres de la llista nacional abrigallant el líder Eusebi Nomen que, davantal a sobre, es va dedicar a servir plats a tort i a dret mentre conversava amigablement amb els assistents. En aquest acte es van repartir quatre-centes racions de fideuà i altres tants davantals –segons estimacions oficials facilitades per ApC– amb el títol de la professió de fe (“Refem el pastís”) i el logo del partit inscrit. Val a dir que les cròniques periodístiques que es van publicar l’endemà calculaven que havien assistit a l’acte unes 80 persones. La festa-míting de cloenda de campanya es va celebrar en un saló d’actes d’un centre cultural d’Andorra la Vella. Va ser un acte convencional que va començar amb la visualització del debat televisiu en directe i va acabar amb l’arribada del líder, que va pronunciar unes breus paraules per tancar la campanya.

Anàlisi d’imatge d’Eusebi Nomen Ι Història d’Andorra pel Canvi

Tornar a “L’anada a menys” campanya d’ApC (→)