Gadgets de campanya, programa electoral i tarjetons de reunions públiques.
El merchandising regalat pel Partit Socialdemòcrata durant els seus mítings i actes de campanya va ser el material més tradicional de tot el que es va repartir durant la contesa electoral de 2011. El PS va crear xapes i adhesius amb les inicials del partit i l’eslògan de la campanya sobre un fons blanc. Com a novetat, es va dissenyar un mocador –blanc i amb l’eslògan electoral ben visible– pensat especialment per a l’arrossada popular que es va celebrar l’últim dia de precampanya. Alain Mateu assegura que la despesa d’aquest capítol va ser “anecdòtica comparada amb la resta”.
Mocador corporatiu de la candidatura creat per a l’arrossada popular.
Aquests gadgets de campanya són petits artefactes sense importància que pretenen mantenir alta la moral dels voluntaris, activistes i simpatitzants, especialment en els mítings i actes públics. Poden servir com a transmissor de la imatge del partit, ja que ofereixen una gran visibilitat. Per això, acostumen a lliurar-se durant els actes de partit, trobades amb veïns, festes infantils, etc. Així ho va fer el PS als esdeveniments populars que va organitzar i als mítings territorials.
Anàlisi d’imatge de Jaume Bartumeu Ι Història del Partit Socialdemòcrata