PS_Gadgets i accessoris de publicitat

merchandising PS

Gadgets de campanya, programa electoral i tarjetons de reunions públiques.

El merchandising regalat pel Partit Socialdemòcrata durant els seus mítings i actes de campanya va ser el material més tradicional de tot el que es va repartir durant la contesa electoral de 2011. El PS va crear xapes i adhesius amb les inicials del partit i l’eslògan de la campanya sobre un fons blanc. Com a novetat, es va dissenyar un mocador –blanc i amb l’eslògan electoral ben visible– pensat especialment per a l’arrossada popular que es va celebrar l’últim dia de precampanya. Alain Mateu assegura que la despesa d’aquest capítol va ser “anecdòtica comparada amb la resta”.

merchandising PS 2

Mocador corporatiu de la candidatura creat per a l’arrossada popular.

Aquests gadgets de campanya són petits artefactes sense importància que pretenen mantenir alta la moral dels voluntaris, activistes i simpatitzants, especialment en els mítings i actes públics. Poden servir com a transmissor de la imatge del partit, ja que ofereixen una gran visibilitat. Per això, acostumen a lliurar-se durant els actes de partit, trobades amb veïns, festes infantils, etc. Així ho va fer el PS als esdeveniments populars que va organitzar i als mítings territorials.

Anàlisi d’imatge de Jaume Bartumeu Ι Història del Partit Socialdemòcrata

Tornar a «La insuficient campanya del PS» (→)